| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
oakování, písemná práce antická literatura |
|
| Anglický jazyk |
V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. |
Rozumí jednoduchému poslechu Přítomný čas prostý a průběhový - opakování |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. |
druhy úhlů, měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů, určování velikosti výpočtem konstrukce trojúhelníku podle vět SSS,SUS,USU |
NUTNÉ NOSIT RÝSOVACÍ POTŘEBY!!! (PRAVÍTKO- TROJÚHELNÍK S RYSKOU, KRUŽÍTKO, ÚHLOMĚR, OŘEZANÁ TUŽKA č3 NEBO MIKROTUŽKA) |
| Člověk a jeho svět |
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Evropa jako celek |
|
| Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a přiměřeně hodnotí geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
stavba a rozdělení hub práce s atlasem hub zásady sběhu, první pomoc při otravě houbami členění z hlediska výživy hub význam hub Práce s atlasem - orientace na mapách, slepé mapy. |
Prezentace skupinové práce - řády ptáků |
| Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. |
společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě rozpočet domácnosti |
konec římské republiky, nástup císařství dne 16.4. nás čeká další opakovací test |
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost • hudební aktivity |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
vybíjená doplňkové sporty |
Osobnostní a soviální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Test znalostí kovů. |
Poznámky žáků z probrané látky. |
|