| Český jazyk a literatura |
formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. používá správné tvary slov v písemném projevu. |
• recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů • výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých • věta jednočlenná, zvláštnosti větné stavby, větné členy • skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí • skloňování a časování slov |
Souhrnné procvičování a opakování dosud probraného učiva |
| Anglický jazyk |
V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. Rozumí obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory. |
- organizace textu, rozvoj slovní zásoby - orientace v anglicky psaném textu - Velikonoce |
Průřezové téma: výchova demokratického občana - Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. |
| Španělský jazyk |
Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. |
Použití minulých časů, věta podmínková. |
|
| Německý jazyk |
sestaví jednoduchá sdělení a odpověď na ně za správného použití zákl. gramatických struktur a vět |
předložky a příslovce místa, času, způsobu |
|
| Matematicko fyzikální základ |
nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině; využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na cívku s proudem; |
různorodé matematické úlohy v rámci přípravy na zkoušky SŠ; volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání; elektromagnetická indukce; |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - trávící, vylučovací, nervová soustava příznaky, příčiny onemocnění trávicí s. zdroje složek potravy člověka zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů,tuků, bílkovin a vitamínů v lidském těle složení stravy |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se v 50. letech 20.století v ČSR. |
život lidí za komunistického režimu politické procesy - Milada Horáková |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních • hudební aktivity |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
"kondiční formy cvičení, gymnastika, moderní gymnastika atletika" |
"Londýnská laťka" celoškolní soutěž ve skoku vysokém |