Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 6. ročník od 26.03.2012 do 06.04.2012
Poznámka: 27.3. Londýnská laťka 29.3. vybraní žáci 6.B se účastní soutěže AmosTour 30.3. antické divadlo, příprava na velikonoční dílny 2.4. velikonoční dílny 3.4. velikonoční dílny 4.4. práce s portfóliem, postoj žáků ke škole, vycházka 5.,6.4. velikonoční prázdniny
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. | větné čelny základní i rozvíjející, grafické znázornění věty jednoduché antická literatura | |
| Anglický jazyk | Rozumí obsahu jednoduchých textů a autentických materiálů. | Velikonoce, práce se slovníkem, opakování minulého času | Příprava na test - opakování 6. lekce z učebnice Project 2 |
| Matematicko fyzikální základ | Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. trojúhelník podle SSS,SUS,USU | druhy úhlů, měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů, určování velikosti výpočtem | NUTNÉ NOSIT RÝSOVACÍ POTŘEBY!!! (PRAVÍTKO- TROJÚHELNÍK S RYSKOU, KRUŽÍTKO, ÚHLOMĚR, OŘEZANÁ TUŽKA č3 NEBO MIKROTUŽKA) |
| Člověk a jeho svět | Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. | oblast Středozemního moře | |
| Svět přírody | Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny ptáků, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování ptáků v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Zhodnotí význam ptáků v přírodě i pro člověka. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. | rozeznání a systematické zařazení běžných druhů ptáků do taxonomických skupin práce s atlasem projevy chování ptáků adaptace ptáků k různým podmínkám prostředí rozšíření a význam ptáků hospodářsky významné druhy ochrana živočichů základní geografická terminologii tvary zemského povrchu - Asie prostorové složky v krajině | |
| Člověk a společnost | Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. | společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě rozpočet domácnosti | |
| Estetická výchova | zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. | • nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality | |
| Tělesná výchova | Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. | doplňkové sporty, skok vysoký | Londýnská laťka |
| Člověk a svět práce | Orientace žáků v kovech vzorky kovů. | Názorné ukázky různých kovů, práce s kovy (řezání ,střihání a pilování) |