| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Komunikuje otevřeně a pravdivě používá správné tvary slov v písemném projevu. Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. |
přehled významných literárních děl středověkého období otevřenost komunikace, fantazie a lhaní slovesné tvary dle slovesných tříd a vzorů řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci |
|
| Anglický jazyk |
žák sestaví jednoduché ústní sdělení s tématy každodenního života žák vyžádá jednoduchou informaci žák písemně i ústně gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty žák rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici |
článek London´s burning - práce s textem stupňování přídavných jmen opozita přivlastňovací zájména - opakování seznámení s předpřítomným časem poslech související s probíranými texty |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí pokynům a adekvátně na ně reaguje. Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. |
Vyjádření (ne)libosti, vyjadřování pádů pomocí základních předložek. Procvičování pravidelných a nepravidelných sloves v dialogu. |
|
| Německý jazyk |
rozumí známým a každodenním výrazům |
členy, určitý a neurčitý člen, ukazovací a přivastňovací zájmena |
|
| Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů |
slovní úlohy na procenta moment síly, výpočty momentu síly, praktické užití |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuješ vybrané živočichy, zařazuješ je do hlavních skupin - členovci, žahavci |
stavba a funkce těla, orgánových soustav - členovci, žahavci |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. |
jak funguje trh? nabídka, poptávka zámořské objevy, jejich příčiny a důsledky |
scénky, rozvoj komunikačních dovedností |
| Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století • reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu • kombinace výtvarných technik |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
"gymnastika estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem moderní gymnastika" |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|