| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období po 2. sv. válce formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. se identifikuje s pozitivními prosociálními vzory. rozlišuje manipulační působení médií. |
• přehled a ukázky světové a české literatury po 2. sv. válce • recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů • pozitivní vzory v literatuře, v médiích • etika médií, obrana vůči manipulativnímu působení médií |
|
| Anglický jazyk |
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížné promluvy i konverzace. |
Vazba "see/hear someone ..+ing" reprodukce slyšeného textu |
|
| Španělský jazyk |
Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. |
Použití minulých časů, věta podmínková. |
Sdělení názoru pomocí kvantifikátorů. |
| Německý jazyk |
zapojí se do jednoduché, pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace |
minulý čas - užití perfekta |
|
| Matematicko fyzikální základ |
nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině; využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na cívku s proudem; |
různorodé matematické úlohy v rámci přípravy na zkoušky SŠ; volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání; elektromagnetická indukce; |
|
| Člověk a společnost |
Objasňuje nástup komunismu v ČSR. Popisuje život lidí v ČSR ovlivněném komunistickým režimem. |
události února 1948, nová ústava, volby práva a svobody lidové milice |
|
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. provádí jednoduché hudební improvizace. |
• uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních • vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
"kondiční formy cvičení, gymnastika, moderní gymnastika atletika" |
|
| Člověk a svět práce |
Příprava na přijímací řízení na střední školy. |
práce pod tlakem - časový limit, vědomostní kvízy |
|