| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
větné čelny základní i rozvíjející, grafické znázornění věty jednoduché antická literatura |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace. |
Poslech, způsobová slovesa, opakování minulého času, nepravidelná slovesa |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole. Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
obdélník jednotky obsahu magnetické pole, vlastnosti pernamentního magnetu druhy úhlů, měření úhlů, grafické a početní sčítání a odečítání úhlů určování velikosti výpočtem |
|
| Člověk a jeho svět |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. |
společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny ptáků, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování ptáků v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. Zhodnotí význam ptáků v přírodě i pro člověka. |
rozeznání jednotlivych skupin ptáků , zařazení živočichů do taxonomických skupin práce s atlasem projevy chování ptáků, adaptace ptáků k různým podmínkám prostředí rozšíření a význam ptáků, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů |
|
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje. |
antické Řecko a Řím typy rozpočtu domácnosti |
Ve středu 14.3.2012 nás čeká další kontrolní test. |
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
Orientace žákú v oblasti kovu, rozdějení na kovy železné a neželezné jejich zpracování a využití na různé výrobky. |
Učebnice pro základní školy a čerpání na internetu. |
|