| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od poloviny 19. století |
Světový realismus - Dickens, Balzac, Tolstoj, Dostojevskij Český realismus - B. Němcová, K. H. Borovský (Májovci - J. Neruda, V. Hálek, K. Světlá) |
|
| Anglický jazyk |
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. |
Minulé časy (minulý prostý a průběhový) jejich užití a srovnání, slovotvorba. |
|
| Španělský jazyk |
Pomocí běžných výrazů poskytne požadované informace. Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu (přítomný čas průběhový), vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. |
Zápis známého textu podle diktátu. Gerundium, v návaznosti přítomný čas průběhový. |
Příslovce - stupňování, procvičování. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádění rozkladu mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním; rozpoznávání ve svém okolí zdrojů zvuku a analyza příhodnosti daného prostředí pro číření zvuku. |
postupné zvládání vzorců (a + b)2;(a - b)2; a2 - b2 vytýkání před závorku; zdoje zvuku; podmínky pro šíření zvuku |
pokud možno vždy v úterý se budu psát pravidelné písemné práce na výrazy |
| Člověk a jeho svět |
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
|
| Svět přírody |
rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy, kyseliny, soli |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. Vyjádří svůj osobní názor na některé globální problémy současnosti a podloží jej argumenty. |
kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy aktuální podoba globálních problémů |
Ve středu dne 14.3.2012 nás čeká další kontrolní test. |
| Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
Interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních. |
Práce na projektu Afrika,příprava a realizace projektu k "Velikonoční dílně". |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Z nabídky zvolí vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. |
gymnastika - cvičení na trampolíně, přeskok přes kozu, výskok na švédskou bednu, cvičení na hrazdě florbal, házená, přihrávaná, sálová kopaná moderní gymnastika, cvičení s hudbou, atletika - skok vysoký kondiční programy |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
Orientace v inzertní části médií. |
|