| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 - 1968. formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj. rozlišuje manipulační působení médií. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968 • recenze, kritika, konfrontace informačních zdrojů • manipulace, propaganda • etika médií, obrana vůči manipulativnímu působení médií |
1.3. celodení projekt k tematice manipulativní komunikace |
| Anglický jazyk |
sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s probíranými tematickými okruhy |
přídavná jména psaní příběhu vazba "see/hear someone ..+ing" |
|
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché sdělení a odpověď na sdělení za správného použití gramatických vět a struktur. |
Sdělení názoru pomocí kvantifikátorů. |
|
| Německý jazyk |
sestaví jednoduchá sdělení a odpověď na ně za správného použití zákl. gramatických struktur a vět |
předložky a příslovce místa, času, způsobu |
|
| Matematicko fyzikální základ |
nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině; využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na cívku s proudem; zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. |
různorodé matematické úlohy v rámci přípravy na zkoušky SŠ; volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání; elektromagnetická indukce; využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
|
| Člověk a jeho svět |
Popisuje průběh Studené války. |
události ovlivňující Studenou válku |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby. Aplikuje předlékařskou první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. |
infekční onemocnění resuscitace, zástava krvácení, šok, popáleniny, omrzliny viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí zdraví běžné, přenosné, civilizační a jiné choroby |
|
| Člověk a společnost |
Prokáže orientaci v důležitých mezinárodních organizacích . Uvede příklady účasti a působnosti ČR ve světových mezinárodních a národních institucích. |
vybrané mezinárodní organizace -NATO, EU, OSN... ČR v mezinárodních organizacích |
|
| Estetická výchova |
zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
• znaky hudebních stylů a slohů • uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. |
košíková, doplňkové sporty |
|