| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu. Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. |
literatura husitská slovesné tvary dle slovesných tříd a vzorů; skloňování zájmen řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom. situaci přehled významných literárních děl středověkého období |
|
| Anglický jazyk |
žák stručně reprodukuje obsah přiměřeného textu žák se jednoduše domluví v každodenních situacích žák sestaví jednoduché písemné sdělení s tématem každodenního života žák si vyžádá jednoduchou informaci (doptá se na cestu) |
předložky místa popis cesty porozumění textu pravidla užití členů - obecně |
|
| Španělský jazyk |
Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. |
Nepravidelná slovesa - jít, dělat, být, říkat, slyšet. |
Návštěva muzea. |
| Německý jazyk |
rozumí známým a každodenním výrazům |
členy, určitý a neurčitý člen, ukazovací a přivastňovací zájmena |
prohlídka velvyslanectví Spolkové republiky Německo |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší úlohy na procenta řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy |
zavedení pojmu procento, výpočet přes jedno procento, výpočet přes trojčlenku. Pouze základní úlohy. osa úhlu, osa úsečky - zaměření na přesnost a čistotu rýsování |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin - hmyz s proměnou dokonalou. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuješ vybrané živočichy, zařazuješ je do hlavních skupin - ostatní bezobratlí. |
rozeznání a zařazení běžných druhů hmyzu s proměnou dokonalou do řádů motýlů a brouků stavba a funkce těla, orgánových soustav - ostatní bezobratlí |
|
| Člověk a společnost |
Zdůvodňuje nástup Jagellonců na trůn. Ví, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. |
Jagellonci na českém trůně státní rozpočet |
|
| Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
• hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století • reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
netradiční pohybové hry, doplňkové sporty |
cvičení s tyčemi, lavičkami a míči |
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|