| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. |
K. H. Mácha romantismus - souhrnné opakování shoda přísudku s několikanásobným podmětem |
|
| Anglický jazyk |
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. |
Slovní zásoba a konverzace týkající se nakupování. Minulé časy (minulý prostý a průběhový) jejich užití a srovnání, slovotvorba. |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace. Pomocí běžných výrazů poskytne požadované informace. |
Příslovce. |
Návštěva muzea. |
| Matematicko fyzikální základ |
sčítání a násobíní mnohočlenů, pokračování ve využívání Newtonovy zákony při objasňování či předvídání reálných situucí v jednoduchých situacích. |
procvičování sčítání a násobení mnohočlenů, Newtonůvy zákony. |
Budeme psát, krátké písemné práce dokazující zvládnutí dovedností s výrazy. |
| Člověk a jeho svět |
nevyhýbá se řešení osobních problémů. |
• pasivita, asertivita a agrese |
|
| Svět přírody |
rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin - oxidy, hydroxidy |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice) |
kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy · produkty finančního trhu pro investování |
|
| Estetická výchova |
Provádí jednoduché hudební improvizace. |
Vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu. |
|
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
kompenzační, relaxační a regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví gymnastika - cvičení na trampolíně, přeskok přes kozu, výskok na švédskou bednu, kolíbky, kotouly moderní gymnastika, cvičení s hudbou florbal, házená, přihrávaná, sálová kopaná herní kombinace v košíkové |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj - psychohygiena - zvládání stresových situací |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
Orientace v inzertní části médií. Úřad práce - jeho význam. |
|