| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. |
romantismus, Mácha, Erben, Tyl shoda přísudku s několikanásobným podmětem |
|
| Anglický jazyk |
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. |
Slovní zásoba a konverzace týkající se nakupování. |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace. |
Přídavná jména, příslovce- konverzace s použitím stupňování přídavných jmen. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Žák určí hodnotu výrazu. Sčítá a násobí mnohočleny. Žák využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání reálných situucí v jednoduchých situacích . |
výpočty hodnotu výrazu při dosazení sčítání a násobení mnohočlenů 1. Newtonův zákon |
Opakovací písemná práce monitorující očekávané výstupy fyzikální oblasti. |
| Člověk a jeho svět |
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu. |
vlastenectví a nacionalismus, historické příklady |
|
| Svět přírody |
rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin |
|
| Člověk a společnost |
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. |
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy |
Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita |
| Estetická výchova |
Provádí jednoduché hudební improvizace. |
Vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu. |
|
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
kompenzační, relaxační a regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví gymnastika - cvičení na trampolíně, přeskok přes kozu, výskok na švédskou bednu florbal, házená, přihrávaná, sálová kopaná |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova -osobnostní rozvoj - psychohygiena - zvládání stresových situací |
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
Orientace v inzertní části médií. |
|