| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 - 1968. využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. |
• přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968 • produkce a reprodukce uměleckého, publicistického a odborného textu, volné psaní, inspirace stylem vybraných českých a světových autorů (stylizace), úvaha, charakteristika, esej, strukturovaný životopis, výklad • složky národního jazyka a jejich užití v umělecké literatuře, obecné výklady o jazyce |
|
| Anglický jazyk |
žák odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu a sestaví jednoduché ústní sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy |
vnímání obsahu textu, slovotvorba samostatné ústní vyjadřování na témata spojená se zdravím životním stylem modální slovesa can, should a jejich užití pro vyjádření budoucnosti |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. Používá abecední slovník učebnice a dvojjazyčný slovník. |
Jednoduchý minulý čas imperfektum, použití minulých časů. Vyhledávání internacionalismů, slovotvorba, přechylování, rodové dvojice. |
|
| Německý jazyk |
písemně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích |
časový rozvrh dne |
|
| Matematicko fyzikální základ |
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav; načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině; rozliší stejnosměrný proud od střídavého; sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu; |
slovní úlohy o pohybu, směsi, společná práce a další; základy výkresové dokumentace; střídavý elektrický proud; rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem; elektrické obvody s uzly a více spotřebiči; |
|
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby. Aplikuje předlékařskou první pomoc při poranění a jiném poškození těla. |
stavba, funkce cévní soustavy příčiny, příznaky, léčba onemocnění oběhové soustavy resuscitace, zástava krvácení, popáleniny, omrzliny |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se v poválečném světě, zná důsledky 2. světové války. |
svět po válce ČSR po válce |
|
| Estetická výchova |
vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. provádí jednoduché hudební improvizace. |
• interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních • vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
|
| Tělesná výchova |
užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího,diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
komunikace v TV |
|