| Český jazyk a literatura |
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkami. Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. |
vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářeční a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci literatura předhusitská a husitská, tvorba Jana Husa a jeho odkaz |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
Opisné vazby a vyjadřování budoucího času. Kalendář, části dne. |
|
| Německý jazyk |
sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích |
číslovky základní do sta, řadové do deseti, popis osoby a jejího charakteru |
osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace |
| Matematicko fyzikální základ |
provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici změří velikost působící síly |
poměr, postupný poměr, modelování úloh třecí síla, měření síly, tlaková síla, výpočet tlaku |
|
| Svět přírody |
Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech - Jižní Amerika rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin - hmyz s proměnou dokonalou třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek - hmyz |
myšlenková schémata a mapy regionu rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin - hmyz s proměnou nedokonalou hmyz |
|
| Člověk a společnost |
Objasní problémy mezi světskou a církevní mocí. Orientuješ se v době panování Zikmunda Lucemburského. |
reforma církve Jan Hus, husitství, Zikmund |
|
| Estetická výchova |
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
• vlastní a cizí vokální projev • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
"průpravné a míčové hry doplňkové sporty" |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
Papírový model stavby. |
|