| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí |
opakování: formování novodobého českého národa, pojem "národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannova generace, Palacký, ohlasová poezie, porovnání s vybranými evropskými literaturami opakování: skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí interpunkce ve větě jednoduché a v souvětí |
|
| Anglický jazyk |
V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. |
Orientace v anglicky psaném textu. |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace. |
Omluva, přání. Konverzační téma - "na poště, v bance". Rozlišování tykání a vykání. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. Využívá poznatky o vzájemných přeměnách růrných forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. |
osová a středová souměrnost, vyhledávání souměrných útvarů a jejich konstrukce druhy energií přeměna energií zákon zachování energie |
6.1.2012 písemná práce - Pyt. věta včetně slovní úlohy, shodné geom. útvary, výpočty práce a výkonu, výpočty závislosti dráhy, času a rychlosti rovnoměrného pohybu, 10.1.2012 písemná práce konstrukce středově a osově souměrných geometrických obrazců, včetně zobrazení |
| Člověk a jeho svět |
přiměřeně uplatňuje svá práva a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. |
• práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo |
|
| Svět přírody |
rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti |
názvy a značky chemických prvků vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků" |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. |
společnost 19. století utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech |
Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita |
| Estetická výchova |
Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
Počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností. Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. |
odbíjená,košíková, pohybové hry zaměřené na rychlost a vytrvalost základní druhy oslabení, jejich příčiny a důsledky |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
Požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR. |
|