| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
Klasicismus, osvícenství, preromantismus - opakování NO - znaky, jazykovědci (Dobrovský, Jungmann), historická próza (Palacký), ohlasová poezie recenze, kritika |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci. |
Tvorba příběhu (minulý čas - předpřítomný čas). Konverzační dialogy týkající se zaměstnání. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. |
Porozumění jednoduchému návodu, receptu (vyjadřování velikosti a množství). |
|
| Matematicko fyzikální základ |
užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů, analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematckého aparátu, využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem |
využití Pyt. věty v jiných úloh početní geometrie příkon a účinnost |
2.12. - písemná práce na výkon a Pyt. větu. |
| Člověk a jeho svět |
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). |
ekosystémy |
|
| Svět přírody |
rozlišuje směsi a chemické látky navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech |
stejnorodé a různorodé směsi oddělování složek směsí faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky nasycené a nenasycené roztoky" částicové složení látek - molekuly, stavba atomu |
|
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech |
utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích |
Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis. |
Příprava a práce na výrobcích - "VÁNOČNÍ TRHY". |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje při doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. |
florbal, přihrávaná, ringo, ringet speciální vyrovnávací cvičení |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
Požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR. |
|