| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
Preromantismus: obecné rysy, Goethe, Rousseau skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost a podřadnost, typy vedlejších vět, |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. |
Tvorba příběhu. |
Procvičování - předpřítomný čas. |
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. |
Porozumění jednoduchému návodu, receptu (vyjadřování velikosti a množství). |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů. Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematckého aparátu. Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem. |
Pythagorova věta Významné vlastnosti geometrických útvarů (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie). Výkon |
Oprava písemné práce se stanovením nápravných opatření. |
| Svět přírody |
určí společné a rozdílné vlastnosti látek |
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost,vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek |
PT - Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost |
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. |
utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů |
PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita Realizováno dne 14.11.2011 |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru Člověk a společnost. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - artefakty mající vztah k Evropě a světu. |
| Tělesná výchova |
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje a závody na úrovni školy. Dobrovolně se podílí na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje při doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
organizace prostoru a pohybových činností prevence a programy zdraví florbal, házená, přihrávaná |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
Problematika trhu práce, druhy prací. |
Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Jsme Evropané - svoboda pohybu pracovních sil. |