| Český jazyk a literatura |
Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Srávně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele Výběr vhodných jazykových prostředků pro vypravování, popis, charakteristiku, zachycení dojmu z uměleckého díla, formulace vlastního názoru. |
Zvuková stránka jazyka - opakování, neverbální komunikace. Sloh - charakteristika Slovesný vid Kristiánova legenda Literární žánry středověké literatury - shrnutí Recitace |
|
| Anglický jazyk |
vyhledá významslova ve výkladovém slovníku vyžádá jednoduchou informaci čte nahlas a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu rozumíobsahu jednoduchých textů |
minulý čas průběhový a prostý stavba věty předložky místa gerund |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí známým každodenním výrazům a větám. |
Přechylování v rodě. Zájmena osobní, přivlastňovací, ukazovací. |
|
| Německý jazyk |
rozumí známým a každodenním výrazům |
zájmena osobní |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Žák sestrojí čtyřúhelníky Řeší úlohy na přímou úměrnost. |
konstrukce lichoběžníku a rovnoběžníků přímá úměrnost - úvod |
|
| Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi, obojživelníci, ryby, bezobratlí) |
|
| Člověk a společnost |
Orientuje se ve vnitřním vývoji českého státu a v jeho postavení v rámci Evropy. Uvede příklady románské kultury. |
první králove z rodu Přemnyslovců -Vratislav II. atd. typické znaky a stavby románského slohu |
|
| Estetická výchova |
obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
• vlastní a cizí vokální projev • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
průpravné a míčové hry doplňkové sporty |
|