| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. se identifikuje s pozitivními prosociálními vzory. |
- anarchističtí buřiči, literatura od 1. sv. války i meziválečná - tvorba textu referátu - pozitivní vzory v literatuře, v médiích |
|
| Anglický jazyk |
rozumí obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory |
vnímání obsahu textu, četba anglické knihy |
Mediální výchova - Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
| Španělský jazyk |
Rozumí známým každodenním výrazům. Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
Podmiňovací způsob. Žádost a objednávka, tvorba inzerátu s porozuměním. |
|
| Německý jazyk |
ústně sdělí základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích |
předložky a příslovce místa a času |
|
| Matematicko fyzikální základ |
sčítá a odečítá lomené výrazy; násobí a dělí lomené výrazy; určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů; rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice, využívá zákona odrazu světla při řešení problémů a úloh |
sčítání a odečítání lomených výrazů násobení a dělení lomených výrazů podmínky řešitelnosti lomené výrazy; odraz světla; základní princip lomu světla |
|
| Svět přírody |
Aplikuje předlékařskou první pomoc. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných onemocnění opěrné soustavy. Určí polohu a objasní stavbu a funkci svalové soustavy. |
zlomeniny, podvrtnutí onemocnění opěrné soustavy stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - svalová soustavy |
|
| Člověk a společnost |
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí. Orientuje se ve světě 20. a 30. let našeho století. |
působení propagandy v časech minulých, působení reklamy dnes (souvislost s historickými fakty - 20. a 30.léta ve světě, nastup komunismu a fašismu) konflikty ve světě vývoj ČSR 20. let nástup totalitních ideologií |
Mediální výchova - kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - zpravodajství, reklama |
| Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla • tvorba hudby v Garage bandu |
|
| Tělesná výchova |
zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti |
herní kombinace v košíkové a v odbíjené |
|
| Člověk a svět práce |
Pracuje s přehledy středních škol. |
přehledy středních škol |
|