| Český jazyk a literatura |
V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
znaková podoba jazyka, složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova (koncept) mluveného projevu a její zákonitosti slovní druhy, skloňování jmenné, zájmenné, složené, gramatické kategorie ohebných slovních druhů, druhy přídavných jmen |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici, které se týkají jídla a stravování. Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované konverzaci. |
Rozezná jednotlivé potraviny, porozumí jídelnímu lístku, rozumí ceně. Rozhovor v restauraci, some, any. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
znaky dělitelnosti; prvočíslo |
|
| Člověk a jeho svět |
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla. |
funkce lidského sídla |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí postavení Země ve Vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. Prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země. Ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu. |
poloha Země ve Vesmíru vlastnosti Země v porovnání s dalšími tělesy naší sluneční soustavy tvar Země orientační body, jevy a pomůcky a přístroje, stanoviště, určování světových stran, pohyb podle mapy |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu. Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi. |
vznik člověka, lidská společnost v pravěku solidarita |
|
| Estetická výchova |
Uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
Hlasová hygiena, zpěv s hudebním doprovodem. Základy kresby a malby - barevné spektrum, světlo a stín, perspektiva. |
|
| Informatika |
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
zkoumání a pozorování společných a různých vlastností látek a těles |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry netradiční pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vastní jednoduchý náčrt. Řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
tvorba náčrtu čtení jednoduchých výjresů a pracovních postupů a návodů použití ručního nářadí pro obrábění materiálů |
|