| Český jazyk a literatura |
- uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století. - vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. - uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl. |
-májovci - elektronizace knihoven, dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě, konfrontace informačních zdrojů - interpretace náročnějšího textu uměleckého i odborného, popis struktury a jazyka uměleckého textu za pomoci odpovídající literární terminologie |
|
| Španělský jazyk |
Reprodukuje obsah přiměřeně obtížné promluvy a konverzace. |
Opisné vazby (acabar de, volver a, soler). Zkracování vět pomocí infinitivu slovotvorba (nejběžnější slovotvorné předpony a přípony), přechylování a rodové dvojice. Používání členů. |
|
| Německý jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
- sloveso nacházet se, umístění předmětů a budov, orientace v prostoru, |
|
| Matematicko fyzikální základ |
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel, proměnných, vlastnoti přímek a kružnic, využití kalkulátoru, tabulek, druhých mocnin a odmocnin, rozpozná zdroje zvuku a zná jeho vlastnosti |
opakování, uzavření hodnocení |
14.6. opravný test MF pro VIII.B 15.6. opravný test MF pro VIII.A |
| Svět přírody |
uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků |
čistota vody čistota a složení ovzduší, ozónová vrstva destilovaná, pitná a odpadní voda, výroba pitné vody, čistota vody geologický vývoj práce s geologickou mapou |
|
| Člověk a společnost |
charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam koloni. Lokalizuje a zhodnotí region Prahy. |
svět před 1. sv.válkou charakteristiky městských částí. |
|
| Estetická výchova |
- vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. - nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. |
- malba, porovnání estetických účinků malby v průběhu staletí - vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření |
|
| Tělesná výchova |
V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým. Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje při doplňkových sportech. |
Doplňkové sporty: florbal, sálová kopaná, přihrávaná. |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v Zákoníku práce. |
náležitosti Zákoníku práce |
|