| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od 70. let 20. století do současnoti. Rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argeumenty |
opakování kénon umělecké literatury, literární brak, argumentace |
|
| Anglický jazyk |
Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížné promluvy i konverzace. |
Reprodukce slyšeného textu |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
Restaurace, pošta, banka, služby, hotel. |
|
| Německý jazyk |
Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. Zapojí se do jednoduché, pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace. |
- odívání, počasí - minulý čas - užití perfekta - konverzace s použitím stupňování přídavných jmen a příslovcí |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá zákona odrazu světla při řešení problémů a úloh Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice Využívá znalostí lomu světla při analýze průchodu světla čočkami Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině |
odraz světla základní princip lomu světla, praktické důkazy lomu světla čočky volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace |
|
| Svět přírody |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Objasní vznik a vývin nového jedince od početí až do stáří. |
v praxi významné karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny ontogeneze člověka |
|
| Člověk a společnost |
•prokáže základní orientaci v problémech současného světa •uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU i možných způsobů jejich uplatňování |
• aktuální problémy světa, ČR •EU a evropská legislativa, orgány EU |
|
| Estetická výchova |
- realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. - vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů - nalézá vhodnou formu pro prezentaci vlastních výtvorů |
- tvorba hudby v programu Garage band - kombinace výtvarných technik - prezentace vlastní tvorby a zpětná vazba |
|
| Tělesná výchova |
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
pravidla osvojovaných pohybových činností práva a povinnosti rozhodčího, diváka a organizátora míčové hry |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny |
|