| Český jazyk a literatura |
rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov,rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování |
slova domácí a přejatá, význam slov, slovotvorný rozbor, způsoby obohacování sl. zásoby vertikální a horizontální struktura textu, odstavec, kapitola |
|
| Anglický jazyk |
- sestaví jednoduché (ústní i písemné) sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématy |
- rodokmen - my sport and hobbies - past simple and present simple tense |
lidské vztahy - integrace v rodinných vztazích |
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně známou slovní zásobu. |
Slovesa s přehláskou. Poslechová cvičení. Vyprávění v přítomném čase. Předložky místa, času. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic; vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data; předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty |
procvičení slovních úloh; prezentace výsledků "Atletického dne"; atmosferický tlak; délková a objemová roztažnost |
2.6. písemná práce viz zadání v sešitech |
| Člověk a jeho svět |
na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování trhu. |
· nabídka a poptávka - trh a jeho fungování |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
- rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí), práce s atlasem - bezobratlí - prostorové složky krajiny - myšlenková schémata a mapy regionu |
|
| Člověk a společnost |
Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky. |
· srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století · Třicetiletá válka a její důsledky |
|
| Estetická výchova |
Porovnáváš na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. Obměňuješ různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Využíváš své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
• výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost • změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality • zpěv s hudebním doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. |
volejbalová průprava, pětiboj přehazovaná, přihrávaná |
|
| Člověk a svět práce |
provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení. |
montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|