Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 9. ročník od 16.05.2011 do 27.05.2011
Poznámka: 17.,18.5. Písemná část Malých maturit 9:00-12:40.
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70. - 80. let 20. století Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému projevu a k tvořivé práci s textem, i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a zájmů. | Divadlo Járy Cimrmana písemná část malých maturit | |
| Anglický jazyk | Rozumí obsahu autentických materiálů s využitím vizuální opory. Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu. | Orientace v anglicky psaném textu. Reprodukce přečteného textu. | |
| Španělský jazyk | Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace dalších osob prostřednictvím běžných výrazů, poskytne požadované informace. Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. | Spojky a spojkové výrazy. Restaurace, pošta, banka, služby, hotel. | |
| Německý jazyk | Napíše jednoduchá sdělení a odpověď na sdělení za správného použití zákl. gramatických struktur a vět. Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. | - dopis - počasí, odívání | |
| Matematicko fyzikální základ | Rozliší stejnosměrný proud od střídavého Určí vlastnosti polovodiče Zapojí správně polovodičovou diodu | střídavý elektrický proud vlastnosti polovodiče polovodičová dioda | Noste si učebnici Fyzika 9, Fraus |
| Člověk a jeho svět | orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu | • práce s časovou osou a dějepisnými mapami, přehled historických epoch | |
| Svět přírody | Objasní vznik a vývin nového jedince od početí až do stáří. Uvede příklady dědičnosti v praktickém životě. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. | ontogeneze člověka podstata dědičnosti, přenos genetické informace v praxi významné alkoholy, fenoly, halogenderiváty, karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny | |
| Člověk a společnost | •zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. | •nerovnoměrné rozdělení světového bohatství • hlavní světová ohniska existujících a hrozících konfliktů | |
| Estetická výchova | - realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. - zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. - vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů | - práce v hudebním programu Garage band - hudba v proměnách času - linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, světlostní a barevné kvality | |
| Tělesná výchova | Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje míčových a zařazovaných doplňkových sportech. | míčové sporty, pětiboj | Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce | Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. | tvorba ceny |