| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18.století využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
pobělohorská barokní literatrura, společensko- historická situace, znaky barokního umění a literatury, španělská a italská barokní literatura výběr vhodných jazykových prostředků pro charakteristiku a líčení; produkce projevů mluvených a psaných |
|
| Anglický jazyk |
Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížné promluvy. |
Úvod do předpřítomného času, poslechová cvičení, práce s textem. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. |
Slovesa s přehláskou. Poslechová cvičení, vyprávění v přítomném čase. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic; předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní. |
Slovní úlohy. Archimédův zákon. |
Budeme procvičovat rýsování - kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku. Po velikonocích nás čeká test: úlohy s procenty, konstrukce těžnic, výšek v trojúhelníku. |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
- stavba a funkce těla, orgánových soustav (měkkýši, opaskovci) - rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin, práce s atlasem - bezobratlí - potravní řetězce |
- test po velikonočních prázdninách - měkkýši |
| Člověk a společnost |
Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing) Uvede nejčastější druhy pojištění a navrhne, jak je využít Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. |
• produkty finančního trhu pro získání prostředků • pojištění · zámořské objevy, svět na počátku novověku |
|
| Estetická výchova |
Porovnáváš na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření. Realizuješ podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
• výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost • vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření • hudební styly a žánry |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence. |
basketbalová a volejbalová průprava, míčové hry, pohybové hry přehazovaná, doplňkové sporty-ringo, ringet, florbal, přihrávaná |
|
| Člověk a svět práce |
provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení |
montáž, demontáž a údržba jednoduchých předmětů a zařízení |
|