| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18.století porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování |
humanistická česká i latinská tvorba drama jako literární druh (tragédie, komedie,činohra), prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" |
dramatizace Shakesperových her |
| Anglický jazyk |
Vyžádá si jednoduchou informaci. |
Rozhovor, reportáž. |
Průřezové téma: Komunikace - dovednosti pro verbální sdělování, omluva, prosba,technika řeči, výraz řeči, komunikace v různých situacích, potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. V textu vyhledá potřebnou informaci a formuluje odpověď na otázku. Sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích, vyplní základní údaje do formulářů. |
Slovesa s přehláskou. Číslovky základní do tisíce a řadové do deseti. Rodina, popis osoby a jejího charakteru. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta; formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic; nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací; využívá poznatky o zákonitostech tlaku v klidných tekutinách pro řešení konkrétních praktických problémů. |
procvičování výpočtů s procenty; řešení slovních úloh (budeme se snažit nalézat různé způsoby řešení); mechanika kapalin, hydrostatický tlak |
Budeme realizovat shrnující laboratorní práci na sílu a tlak na pevnou podložku. |
| Člověk a jeho svět |
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice) Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu (úvěry, splátkový prodej, leasing) |
• produkty finančního trhu pro investování • produkty finančního trhu pro získání prostředků |
|
| Svět přírody |
Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. |
- bezobratlí (měkkýši) |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Vyloží smysl voleb do zastupitelstev v demokratických státech a uvede příklady, jak mohou výsledky voleb ovlivňovat každodenní život. |
· snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim · volby |
|
| Estetická výchova |
Vybíráš, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. Nalézáš vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Realizuješ podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
- výroba divaelních kulis - prezentace vlastních výtvorů - hudební styly a žánry |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
basketbalová a volejbalová průprava, míčové hry přehazovaná, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
práce se stavebnicí Merkur |
|