| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v 70. - 80. letech 20. století. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem. |
Škvorecký, exilová nakladateství, divadla malých forem, písničkáři volné psaní, esej |
PT - Výchova demokratického občana PT - Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity |
| Anglický jazyk |
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. |
Využití osvojených dovedností v běžných konverzačních situacích. |
|
| Španělský jazyk |
Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. |
Použití minulých časů, věta podmínková. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav. |
slovní úlohy o pohybu, směsi, společná práce a další |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. Navrhne nejefektivnější jednání v modelových příkladech havárie s únikem nebezpečných látek. Projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdraví, osobního bezpečí, při mimořádných událostech. Aplikuje znalosti o principech hašení požárů a řešení modelových situací z praxe. Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka. |
paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva chemická výroba - rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin plasty a syntetická vlákna mimořádné události - havárie a úniky nebezpečných látek hořlavé látky - třídy hořlavých látek léčivé a návykové látky pesticidy, detergenty průmyslová hnojiva |
Environmentální výchova, vztah člověka k prostředí - estetika, hygiena a ekonomika recyklace Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zásada předběžné opatrnosti |
| Člověk a společnost |
•uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. •uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má vztah ČR, posoudí jejich význam ve světovém dění |
• současnost je výsledkem toho, co se odehrálo v minulosti. • dějiny nám umožňují vyvarovat se některých chyb. • současnost se v budoucnosti stane minulostí. •členství ČR ve světových organizacích • Rada Evropy, NATO, OSN, OECD |
|
| Estetická výchova |
- realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. - využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. - vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
- vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu - hudební aktivity, zpěv s hudebním doprovodem - linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
týmová hra, útočné a obranné herní systémy odbíjená, košíková, doplňkové sporty |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
způsoby placení, nakládání s penězi základní operace platebního styku v domácnosti |
|