| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945 - 1968. Rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních. |
Kainar, Seifert,Skácel, Mikulášek, Fuks, Lustig, Otčenášek. přenesená pojmenování (jejich typy), postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve |
PT - Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. |
| Anglický jazyk |
Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu. |
Vnímání obsahu textu, kontextu. |
|
| Španělský jazyk |
Napíše jednoduché sdělení a odpověď na sdělení za správného použití gramatických vět a struktur. |
Sdělení názoru pomocí kvantifikátorů. |
|
| Německý jazyk |
Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. Vyplní základní údaje do formulářů použití minulého času. |
- - vyprávění, neosobní podmět "man", sloveso weh tun, rozkazovací způsob - (präteritum) |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na cívku s proudem. Využívá prakticky poznatky o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní. |
elektromagnetická indukce využití elektromagnetů, transformátor, elektromotor, generátor |
|
| Člověk a jeho svět |
•uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství, k nimž má vztah ČR, posoudí jejich význam ve světovém dění |
•členství ČR ve světových organizacích |
|
| Svět přírody |
Aplikuje předlékařskou první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Určí polohu a objasní stavbu a funkci trávící soustavy. Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů. Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. |
poláleniny, šok, bezvědomí stavba, funkce trávící soustavy zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů,tuků, bílkovin a vitamínů v lidském těle zdroje složek potravy člověka |
|
| Člověk a společnost |
•popíše výhody spolupráce mezi státy •uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. |
• Rada Evropy, NATO, OSN, OECD • ekologické a environmentální problémy lidstva |
|
| Estetická výchova |
- realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. - vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
- vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu - malba na plátno, prezentace vlastní tvorby |
|
| Informatika |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav. |
rovnice s neznámou ve jmenovateli (test), soustavy dvou rovnic o dvou neznámých (grafické řešení, sčítací a dosazovací metoda) |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
kondiční formy cvičení, gymnastika, moderní gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
služby bank, aktivní a pasivní operace základní operace platebního styku v domácnosti |
|