| Český jazyk a literatura |
- uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. - využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. - uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. - samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. |
- lit. českého NO - poznámky, výpisky, výtah (rozdíl mezi útvary), práce s odborným i uměleckým textem - odborný referát (využití terminologie oboru), útvary odborného stylu |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí jednoduché a zřetelně vyslovované promluvě a konverzaci. |
Poslechová cvičení, komunikace s rodilým mluvčím. |
Procvičování modálních sloves (v otázce i záporu). Must a mustn´t. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace. |
Přídavná jména, příslovce- konverzace s použitím stupňování přídavných jmen. |
|
| Německý jazyk |
Používá abecední slovník učebnice a dvojjazyčný slovník. Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. |
- práce s textem |
|
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; načrtne a sestrojí sítě základních těles; analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel; |
válec, koule, jehlan, kužel; sítě těles |
|
| Svět přírody |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů vlastnosti a využití oxidů |
Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí |
| Člověk a společnost |
Objasňuje situaci v českých zemích v době národního obrození. Chápe příčiny revolucí v roce 1848 ve vybraných zemích. |
Národní obrození revoluce v Itálii, Německu, Francii |
|
| Estetická výchova |
- užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
- počítačová grafika, fotografie, video, animace |
pokračování projektu "Camera obsuca" |
| Tělesná výchova |
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. Z nabídky zvolí vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje při doplňkových sportech. |
základní druhy oslabení, jejich příčiny a důsledky kompenzační, relaxační a regenerační techniky, stres a jeho vztah ke zdraví kondiční programy doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
hry pro výběr povolání |
|