| Český jazyk a literatura |
dorozumívá se kultivovaně, výstižně,jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní jejich užití |
vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářeční a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci útvary a poloútvary národního jazyka, vrstvy spisovné a nespisovné češtiny, nadnářečí |
|
| Anglický jazyk |
Používá dvojjazyčný slovník. |
Procvičování minulého času prostého a průběhového. Tvorba příběhu. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
Kalendář, části dne. Vyjádření (ne)libosti, vyjadřování pádů pomocí základních předložek. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem. Řeší aplikační úlohy na procenta. Aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů. |
Měřítko plánů a map. Zavedení pojmu procento. Moment síly. |
Odložená realizace tvorby modelu dle písemného zadání. 2.2.2011 budem psát první test ve druhém pololetí (užití poměru, konstrukce čtyřúhelníků, poznatky o třecí síle) |
| Člověk a jeho svět |
objasní princip vyrovnaného, schodkového a přebytkového rozpočtu |
· hospodaření s rozpočtem domácnosti |
|
| Svět přírody |
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních ogránů (soustav) živočichů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. |
- orgány, orgánové soustavy - rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) |
|
| Člověk a společnost |
porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady |
· čtení z mapy, práce s textem · protiprávní jednání, jeho postih |
|
| Estetická výchova |
Realizuješ podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. Vybíráš, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
- hudební styly a žánry - linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
netradiční pohybové hry, doplňkové sporty, přehazovaná |
Průřezové téma: osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
|