| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české literatury od počátku 15. století do konce středověku. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
vynález knih tisku; literatura konce středověku výběr vhodných jazykových prostředků pro vypravování a popis |
|
| Anglický jazyk |
Čte nahlas a foneticky správně texty přiměřeného rozsahu |
Čtení se správnou výslovností. |
Průřezové téma: Komunikace - řeč zvuků a slov. |
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
Číslovky 0-29 Telefonní rozhovor. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru; řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; změří velikost působící síly |
poměr; poměr v základním tvaru; postupný poměr; dělení celku na části v daném poměru; výslednice sil, skládání sil, třecí síla, měření síly siloměrem; |
V prvním týdnu budeme psát písemnou práci na užití hustoty, poměru a konstrukci čtyřúhelníků. |
| Člověk a jeho svět |
Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
· čtení z mapy, práce s textem |
Práce s různými zdroji informací - encyklopedie, dobrodružné romány |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozezná hranice mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
- stavba a funkce těla, orgánových soustav - krajinná sféra - prostorové složky krajiny - zeměpis Asie |
|
| Člověk a společnost |
Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. Popíše a objasní vlastní způsoby zacházení s penězi a se svým i svěřeným majetkem. |
· právo - soubor práv a povinností · hospodaření s osobními prostředky |
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - principy demokracie |
| Estetická výchova |
Využívá a kombinuje své výtvarné chopnosti a dovednosti, nalézá vhodnou formu pro prezentaci svých výtvorů. Využívá své hudební dovednosti v běžném životě. |
Kombinace výtvarných technik. Zpěv s hudebním doprovodem, poslech a reflexe hudebního poslechu. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
průpravná cvičení v přehazované, odbíjené, košíkové |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
tvorba modelů z různých materiálů - výroba maskaronu |
|