| Český jazyk a literatura |
- uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. - rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru. - spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
- romantismus české a světové literatury - znaky subjektivního a objektivního sdělení - zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům ohýbání slov cizího původu |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché písemné sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. |
Samostatný písemný projev. |
Psaní krátké kritiky filmu, knihy. |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým větám. |
Předložky a určení místa, času a způsobu. |
|
| Německý jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
umístění předmětů a budov, orientace v prostoru |
|
| Matematicko fyzikální základ |
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles ; zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic. |
úlohy o pohybu - složitější; kruh, kružnice; vzájemná poloha přímky a kružnice; vzájemná poloha kružnic; |
|
| Svět přírody |
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech |
vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků názvy a značky chemických prvků |
|
| Estetická výchova |
- obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. - dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. - využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
- sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality - reflexe vokálního projevu - zpěv s hudebním doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje při doplňkových sportech. Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje a závody na úrovni školy. Dobrovolně se podílí na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené zařazované doplňkové sporty organizace prostoru a pohybových činností prevence a programy podpory zdraví |
|