| Český jazyk a literatura |
V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. |
Znaková podoba jazyka, složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek, osnova mluveného projevu a její zákonitosti; Literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama) Skladba VJ, graf věty jednoduché |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché písemné sdělení týkajícící se situací související s životem v rodině, škole a probíranými tematickými okruhy. |
Velká Británie, přídavná jména |
Multikulturní výchova |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary Pracuje s měřítky map Změří vhodně zvolenými měřidly vybrané fyzikální veličiny |
Konstrukce dle postupu Měřítko map a plánů Měření fyzikálních veličin |
Laboratorní práce - měření v týdnu od 7.11. |
| Člověk a jeho svět |
Objasní potřebu tolerance ve společnosti. |
Proč být tolerantní? Komunitní kruhy - debaty |
|
| Svět přírody |
Rozliší základní projevy a podmínky života. Zhodnotí postavení Země ve Vesmíru. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Ogranizuje a přiměřeně hodnotí geografické informace a zdroje dat. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování přo pozorování živé přírody. |
- vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty - poloha Země ve Vesmíru - práce se zeměpisným atlasem |
Průřezové téma: Environmentálná výchova - základní podmínky života |
| Člověk a společnost |
Lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. |
orientace na slepé mapě Asie Mezopotámie, starověká Indie |
Mezopotámie,Indie |
| Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě. |
Výrazový tanec, pantomima |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových spportech. |
basketbalová a volejbalová průprava vybíjená, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Druhy dřevin - listnaté, jehličnaté Nejrozšířenější v ČR - jejich znaky - využití dřeva. |
Rozeznání dřev podle - listu, kůry,barvy a využití. |
|