| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15.století a jejich významné představitele používá správné tvary slov v písemném projevu |
Kosmas a jeho pokračovatelé slovesné tvary dle slovesných tříd a vzorů |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché ústní sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině a probíranými tématy. |
Samostatné ústní vyjádření. |
Téma volný čas a rodina. Průřezové téma: Lidské vztahy - integrace jedince v rodinných vztazích. |
| Španělský jazyk |
Vyslovuje a čte nahlas foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. Rozumí zcela základním frázím. |
Čtení známého textu. Pozdravy a oslovení, požádat a poděkovat, představování, seznámení. Jmenný rod, číslo a členy. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů. |
Výpočet objemu těles (krychle, kvádr). Konstrukce čtyřúhelníků. Hustota látek (vztah mezi hmotností, hustotou a objemem). |
Písemná práce na převody jednotek. |
| Člověk a jeho svět |
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
· práce s mapou |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
- stavba a funkce těla, orgánových soustav (mihule, paryby, ryby) - rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin, práce s atlasem (mihule, paryby, ryby) - krajinná sféra |
Práce se zeměpisným atlasem zaměřena na vodstvo. |
| Člověk a společnost |
Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí. |
· orgány samosprávy · křesťanství, moc císařská, papežská |
Průřezové téma: Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu |
| Estetická výchova |
Dokážeš ocenit kvalitní vokální projev druhého. Vybíráš, kombinuješ a vytváříš prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
- reflexe hudebního poslechu - iluminace, iniciály, Kosmas a jeho kronika (kombinace technik) |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
průpravná cvičení v přehazované, košíkové a odbíjené |
|