| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních, paralingválních prostředků řeči. |
Májovci: Neruda, Hálek, Světlá Ruchovci a lumírovci útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev, proslov (složky verbální (slovní), tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek) |
|
| Anglický jazyk |
Vyhledá informaci nebo význam slova ve vhodném výkladovém slovníku. |
Práce s výkladovým slovníkem. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu (složený minulý čas), v textu vyhledá potřebnou informaci a odpověď na otázku. |
Zájmena 3. a 4. pádu. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem. Modeluje situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
• tepelná rovnováha • přenos tepla • tepelná izolace • rozdíl v pojmech teplota a teplo • tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky • nejmenší společný násobek • největší společný dělitel" |
|
| Člověk a jeho svět |
Orientuje se v politické i kulturní situaci českých zemí v rámci Rakouska - Uherska. |
konec 19. století, české země před první světovou válkou |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Uvede na základě pozorování význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj a udržení života na Zemi Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin i oběhu vody. |
fyzickogeografická sféra pomocník i nebezpečí složení, vlastnosti půdy půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy, hospodářský význam půd význam podnebí a vliv počasí pro život organismů ochrana životního prostředí, chráněná území globální problémy a jejich řešení eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch, oběh vody a hornin |
Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech - zážitky a zkušenosti z Evropy a světa dlouhodobý domácí úkol (kontrola 27.5.) |
| Člověk a společnost |
Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají. Dodržuje zásady hospodárnosti a vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. |
dokončení prezentací o vybrané kulturní akci v Praze. otázka kapesného |
|
| Estetická výchova |
vybírá co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
impresionismus, kresba v plenéru |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. Odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím. Dává do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu mladého člověka. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené týmová hra, útočné a obranné herní systémy drogy a jiné škodliviny, dopink zdravotní a sociální rizika zneužívání návykových látek závislost |
|
| Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
orientace v inzertní části médií |
|