| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje základní literární druhy a jejich žánry, porovnává je i jejich funkci, uvede jejich významné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
Uplatnění slovních druhů ve skladbě VJ -rozvíjející větné členy líčení Starověká a raně středověká literatura a umění |
Vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlasního názoru Samostatně připraví a s oporou o text přednese refrát. |
| Anglický jazyk |
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. |
Opakování a prohloubení znalostí o minulém čase. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Žák: - užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla; - formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic; - využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
- početní operace se zlomky, porovnávání zlomků; - slovní úlohy; - šíření světla, zdroj světla. |
|
| Člověk a jeho svět |
Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi. |
Solidarita |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu. |
- rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin - ptáci - práce se zeměpisným atlasem - Amerika |
- opakování savců |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. |
Antické Řecko a Řím Společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě |
|
| Estetická výchova |
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
Komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření |
|
| Kultura ducha a těla |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - atletika |
volejbalová a basketbalová průprava, průpravná cvičení ve vybíjené a přehazované gymnastika - skok přes kozu, cvičení na hrazdě rychlé starty, skok z místa, předávání štafetového kolíku |
|
| Člověk a svět práce |
organizuje a plánuje svoji pracovní činnost |
• samostatná práce na výrobku dle zadání •dodržování technologických postupů |
|