| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře od konce 18. Století do poloviny 19. století. |
Světový romanticmus Karel Havlíček Borovský Božena Němcová |
|
| Anglický jazyk |
Sestaví jednoduché ústní sdělení týkající se situací souvisejících s životem v rodině, škole a probíranými tématickými okruhy. |
Rodina, škola, cestování, hotel. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
V restauraci a hotelu – prohloubení učiva, konverzace. |
|
| Německý jazyk |
Rozumí známým a každodenním výrazům. Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
- ich möchte - die Ferien |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles. |
válec, koule, jehlan, kužel |
|
| Svět přírody |
Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Aplikuje poznatky o faktorech ovlivňujících průběh chemických reakcí v praxi a při předcházení jejich nebezpečnému průběhu. Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek. |
hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků vliv teploty, plošného obsahu povrchu výchozích látek na rychlost chemických reakcí, katalyzátory faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené roztoky |
|
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. |
vývoj v Rakousku - Uhersku po pádu Bacha, česká společnost ve 2. polovině 19. století - punktace, fundamentálky atd. výroba, nabídka, poptávka - služby |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků; využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
interpretace vizuálně obrazných vyjádření; zpěv s hudebním doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené historie a současnost sportu olympismus |
|
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
tvorba životopisu příprava na pracovní pohovor |
|