| Český jazyk a literatura |
-uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny15. století do druhé poloviny 18. století. -v písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. |
- barokní literatura - VH, VV |
- souhrnné procvičování pravopisu |
| Anglický jazyk |
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. Vyžádá si jednoduchou informaci. |
Využití osvojených dovedností v běžných konverzačních situacích. Tvorba otázky v probraných gramamtických časech (především minulý čas průběhový). |
Práce na další etapě mezinárodního projektu Comenius. |
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. V textu vyhledá potřebnou informaci a formuluje odpověď na otázku. |
Slovesa s přehláskou. Číslovky základní do tisíce a řadové do deseti. |
|
| Německý jazyk |
Sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích. Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci. |
- meine Freunde - mein Hobby - die Schule |
|
| Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice; určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; změří velikost působící síly |
lineární rovnice; trojčlenka; druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, výpočet tlaku; měření síly; |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin - hmyz projevy chování sociálního hmyzu |
|
| Člověk a společnost |
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla. Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. |
přírodní podmínky, důvody k osídlení různých oblastí Nástup Habsburků na český trůn - Ferdinand, Maxmilián, Rudolf II. |
|
| Estetická výchova |
- vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. - interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků - vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění; umění v době rudolfinské |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj. |
tvorba jednoduchých konstrukčních prvků z různých materiálů |
|