| Český jazyk a literatura |
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
Literární produkce - inspirace antikou, antický mýtus (báje), epos, řecké drama; tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie Vnímání, tvorba, a reprodukce textu, reprodukce a interpretace (pravidla interpretace) |
|
| Anglický jazyk |
- vyhledá v jednoduchém textu potřebnou informaci; - obměňuje krátké texty se zachováním smyslu textu. |
popis autentického školního prostředí, převyprávění |
|
| Matematicko fyzikální základ |
- načrtne a sestrojí rovinné útvary; - užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta; - využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole |
- konstrukce trojúhelník podle zadání "USU"; - zavedení pojmu zlomek; - početní operace se zlomky; - porovnávání zlomků; - vlastnosti pernamentního magnetu; |
- žáci budou psát menší písemnou práci opakující zvládnutí operací s des. čísly |
| Člověk a jeho svět |
Na vybraných příkladech zhodnotí mozaiku multikulturního světa. |
Multikulturalita |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu. |
- rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin (kopytníci, primáti) - práce se zeměpisným atlasem, vodstvo Evropy, světa |
|
| Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. |
Společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě Jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě |
|
| Estetická výchova |
Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
Vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění |
|
| Kultura ducha a těla |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. |
Výtvarné vyjadřovací prostředky a jejich kulturní i historická podmíněnost |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované a ve vybíjené gymnastika, netradiční sporty, pohybové hry |
|
| Člověk a svět práce |
Organizuje a plánuje svoji pracovní činnost |
samostatná práce na výrobku dle zadání dodržování technologických postupů |
|