| Český jazyk a literatura |
-uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny15. století do druhé poloviny 18. století. - rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov -aplikuje pravopisné zásady na úrovni slova - rozlišuje významové vztahy v souvětí |
- literatura evropské renesance - slovotvorba (opakování, procvičování) - skloňování zájmen JÁ, JENŽ - VH a VV |
|
| Anglický jazyk |
stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a konverzace; |
Převyprávění přibližného obsahu slyšené promluvy a konverzace a přečteného textu, volný překlad. |
Průřezové téma: Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. (Kanada) |
| Španělský jazyk |
Reprodukuje ústně i písemně obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a jednoduché konverzace. Rozumí jednoduchým pokynům a adekvátně na ně reaguje. |
Nepravidelná slovesa – jít, dělat, být, říkat, slyšet - prohloubení učiva. Vyjádření (ne)libosti, vyjadřování pádů pomocí základních předložek. |
|
| Německý jazyk |
Sdělí ústně i písemně základní údaje o své osobě, své rodině a běžných každodenních situacích. Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu, v textu vyhledá potřebnou informaci. |
- meine Freunde - mein Hobby |
- pátek 12.3. - test 3. lekce |
| Matematicko fyzikální základ |
určuje vztah přímé anebo nepřímé úměrnosti; určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; změří velikost působící síly |
přímá nepřímá úměrnost; trojčlenka; druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, výpočet tlaku; měření síly; |
11. 4. - opakovací test MF okruhy: Početní operace ve všech dosud známých oborech, slovní úlohy s procenty a poměrem, síla a její vlastnosti |
| Člověk a jeho svět |
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí |
bankovnictví - opakování |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) práce s atlasem projevy chování vybraných živočichů |
|
| Člověk a společnost |
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla. Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky |
přírodní podmínky zámořské objevy |
|
| Estetická výchova |
- interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti, vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí |
- lidská postava; umění renesance |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
přehazovaná, doplňkové sporty gymnastika, estetické cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem, moderní gymnastika |
|
| Člověk a svět práce |
navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu |
- tvorba konstrukčních modelů |
|