| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a svétové literatuře v období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
1. fáze NO - básnictví - Thám, divadlo -Klicpera, Šedivý, noviny - Kramerius 2. fáze NO - vědecká lit. - Jungmann, Palacký, umělecká lit. - Kollár, Čelakovský, rukopisy |
|
| Anglický jazyk |
Stručně reprodukuje obsah přiměřeně obtížného textu, promluvy a konverzace. V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. |
móda, styl, oblékání frázová slovesa |
|
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduché pečlivě vyslovované konverzace. |
na poště, v bance rozlišování tykání a vykání |
|
| Německý jazyk |
Rozumí známým a každodenním výrazům. Rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám. |
- žádost a objednávka, tvorba inzerátu s porozuměním, způsobová slovesa, otázka a zápor, základní předložky pro 3. a 4. pád - čas budoucí |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem. |
středová souměrnost funkce |
|
| Svět přírody |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Porovnává vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, hydroxidů a solí, posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů vlastnosti a využití oxidů, hydroxidů, solí |
Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - chemie jako pomocník i nebezpečí |
| Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů. Na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. |
doba Předbřeznová, situace v českých zemích před revolučním rokem 1848 funkce krajiny, využití |
|
| Estetická výchova |
Vytváří a volí jednoduché hudební doprovody. |
Práce s hudebním programem Garage band |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou kontraindikací zdravotního oslabení uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. |
herní kombinace v košíkové a odbíjené speciální vyrovnávací cvičení nevhodná cvičení a činnosti při zdravotním oslabení základní druhy oslabení, jejich příčiny a důsledky kompenzační, relaxační, regenerační techniky stres a jeho vztah ke zdraví |
|
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
druhy prací |
|