| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války ohebné slovní druhy a jejich třídění |
|
| Anglický jazyk |
Písemně, gramaticky správně tvoří a obměňuje jednoduché věty a krátké texty. |
Úprava textu, volný překlad do angličtiny. Modální slovesa. |
Od 18.1. v platnosti případné přesuny dětí mezi skupinami. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá soustavy lineárních rovnic při řešení praktických problémů řeší konstrukční úlohy |
Dosazovací metoda Pohybové úlohy Konstrukce trojúhelníku za pomoci výšky těžnice a Thaletovy věty. |
|
| Svět přírody |
Určí polohu, objasní stavbu a funkci cévní soustavy. Rozliší vybrané uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
- cévní soustava, srdce, krev - cykloalkeny, alkadieny, areny |
2O.1. test - alkany, cykloalkany, alkeny, alkiny |
| Člověk a společnost |
Žák objasní souvislosti globálních a lokálních problémů. Žák se orientuje na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu. Žák lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. |
Lokální aspekty globálních problémů - Praha Práce s časovou osou a dějepisnými mapami - období 2. světové války Kraje České republiky |
Multikulturní výchova, kulturní diference - základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjáření a jejich vztahů. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů |
malba na plátno |
|
| Kultura ducha a těla |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase a vícehlase. |
|
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího a diváka. |
pohybové hry košíková-osobní obrana, střelba ze střední vzdálenosti florbal, odbíjená, házená |
|