| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. |
skladba souvětí, významové vztahy mezi větnými částmi, věta hlavní a vedlejší, souřadnost podřadnost, typy vedlejších vět, graf souvětí formování novodobého českého národa, pojem "národní obrození", fáze NO, Dobrovského a Jungmannovarace generace |
|
| Anglický jazyk |
Odvodí pravděpodobný význam nových slov z kontextu textu. |
Tvorba slov. Práce s autentickým textem. |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí obsahu a smyslu jednoduchého textu. |
Porozumění jednoduchému návodu, receptu (vyjadřování velikosti a množství). |
|
| Německý jazyk |
-rozumí známým a každodenním výrazům -rozumí zcela základním frázím a jednoduchým větám |
-žádost a objednávka, tvorba inzerátu s porozuměním, způsobová slovesa, otázka a zápor, základní předložky pro 3. a 4. pád, vyjadřování libosti, nelibosti -sloveso nacházet se, umístění předmětů a budov, orientace v prostoru, na poště a v bance, v restauraci a hotelu |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic |
Pythagorova věta (výpočet výšky trojúhelníku a jiných úloh početní geometrie) Vzájemná poloha přímky a kružnice vzájemná poloha kružnic |
Noste kalkulačky, tabulky, rýsovací pomůcky a pracovní sešit Geometrie |
| Svět přírody |
Rozpozná vybrané kovy a nekovy a usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
vlastnosti a použití vybraných prvků |
|
| Člověk a společnost |
objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě straně druhé respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti |
Velká francouzská revoluce - příčiny rozpoutání, průběh podoby nesnášenlivosti - příčiny, cesty k řešení rasismus, xenofobie |
|
| Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků;zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality; zpěv s hudebním doprovodem |
|
| Tělesná výchova |
Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
zdravý životní styl - wellnes herní kombinace v košíkové |
Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika |
| Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
druhy prací |
|