| Český jazyk a literatura |
- spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. - v mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. - porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
- zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní, výslovnost běžně užívaných jmen cizího původu; verbální a neverbální prostředky řeči - prozaický text zpracovaný do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" |
- průběžné procvičování větných rozborů a pravidel pravopisu |
| Anglický jazyk |
V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. |
Orientace v anglicky psaném textu. Využití osvojených dovedností v běžných každodenních situacích. |
Téma: volný čas. |
| Španělský jazyk |
Rozumí známým každodenním výrazům a větám. |
Přechylování v rodě. Zájmena osobní. |
|
| Německý jazyk |
Rozumí zcela základním frázím. Vyslovuje a čte nahlas foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. |
- pozdravy a oslovení, žádost a poděkování, představování, seznámení - přízvuk a melodie, čtení známého textu |
|
| Matematicko fyzikální základ |
analyzuje základní vlastnosti těles; odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; načrtne a sestrojí rovinné útvary; uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí |
objem a povrch, vlastnosti těles, kvádr, krychle, Braunův pohyb |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů . Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ryby) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (plazi, obojživelníci) práce s atlasem instinktivní chování |
|
| Člověk a společnost |
Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států. Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci. |
vývoj nově vzniklých říší postavení Slovanů v Evropě Skupinové práce - rozvoj kompetence k řešení problémů a kompetence komunikativní. Souvislost s naplňováním výstupu v oblastu Výchovy k občanství |
|
| Estetická výchova |
- realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. - vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
- zpěv, poslech a reflexe skladeb různých hudebních žánrů - linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry, příhrávaná |
|
| Člověk a svět práce |
- sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. |
model města - skupinová práce |
|