Plán výuky ročníku
Plán výuky pro 8. ročník od 21.09.2009 do 02.10.2009
Poznámka: 21.9. Úvod do ročního projektu 22.9. "Býti poeta..." - etapa ročního projektu
| Předmět | Výstup | Učivo | Další upřesnění |
|---|---|---|---|
| Český jazyk a literatura | správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci | uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí | |
| Anglický jazyk | V textech vyhledá známé výrazy, fráze a odpovědi na otázky. | Svět rekordů - číslovky, práce s textem, slavní Britové | |
| Španělský jazyk | vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby | změny pravopisu s ohledem na výslovnost tvoření otázky, budoucí čas prostý | |
| Německý jazyk | Rozumí známým a každodenním výrazům. | Základní předložky pro 3. a 4. pád, vyjadřování libosti, nelibosti | |
| Matematicko fyzikální základ | Užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu | rovnice mocnina, odmocnina | opakování látky 7. ročníku |
| Člověk a jeho svět | Uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích. | komunikační dovednosti - prosba, přání, výzva, vysvětlování atd. | Kompetence komunikativní - její rozvoj |
| Svět přírody | rozlišuje směsi a chemické látky navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí | stejnorodé a různorodé směsi oddělování složek směsí - laboratorní práce R - věty, S - věty | Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce |
| Člověk a společnost | Na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. | Rusko za vlády Romanovců. Anglie za vlády Stuartovců, zrod Velké Británie. Francie za vlády Ludvíka XIV funkce bank, služby - druhy karet, úvěry, mince atd. | |
| Estetická výchova | Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů | Linie, textury, kontrast | |
| Tělesná výchova | vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti | základní lidské potřebya jejich hierarchie, složky zdraví a jejich interakce průpravná cvičení k míčovým hrám | Osobnostní a sociální výchova -morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika |
| Člověk a svět práce | ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů | orientace v návodech k použití,drobná údržba domácích spotřebičů |