| Český jazyk a literatura |
Žák spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Žák uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. |
zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům základní charakteristika daného období, přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami |
Opakování: pravidla pravopisu, kodifikační příručky |
| Anglický jazyk |
Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. |
Využití osvojených dovedností v běžných každodenních situacích. |
Informativní testy a následné rozřazení do skupin. Opakování. Konverzační fráze. Od 14.září budeme používat již novou učebnici Project 4 (včetně pracovního sešitu). |
| Španělský jazyk |
Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. |
Čtení autentických těxtů, změny pravopisu s ohledem na výslovnost. |
|
| Matematicko fyzikální základ |
Upravuje výrazy určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů |
opakování úprav algebraických výrazů, opakování práce se zlomky a rovnicemi. Lomené výrazy - zavedení pojmu, podmínky řešitelnosti. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. Uvede na základě pozorování význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj a udržení života na Zemi. Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
Geologický vývoj, práce s geologickou mapou ČR. Význam podnebí a vliv počasí pro život organismů. Chemické prvky a chemické sloučeniny. |
Opakování, dokončení tématu půdy z minulého škol. roku |
| Člověk a společnost |
Žák přiměřeně uplatňuje svá práva a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. Žák rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Žák lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. |
práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo podoba demokracie po první světové válce krajské členění České republiky |
|
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjáření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, světlostní a barevné kvality |
|
| Kultura ducha a těla |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
hudební aktivity |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
herní kombinace v košíkové |
začleněno průřezové téma: osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - sebepoznání a sebepojetí |
| Člověk a svět práce |
Posoudíš své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
práce s přehledy středních škol |
- výstup bude naplňován v celém hodnotícím období září- říjen, žáci budou podle předem zadaných kritérií prezentovat jednotlivé střední školy. |