Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 07.09.2009 do 18.09.2009

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Žák spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Žák uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. zvuková stránka jazyka, výslovnost, přízvuk slovní a větný, výslovnost běžně užívaných cizích slov a jmen cizího původu, skloňování slov cizího původu, jejich přiřazování ke vzorům základní charakteristika daného období, přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami Opakování: pravidla pravopisu, kodifikační příručky
Anglický jazyk Jednoduchým způsobem se domluví v běžných každodenních situacích. Využití osvojených dovedností v běžných každodenních situacích. Informativní testy a následné rozřazení do skupin. Opakování. Konverzační fráze. Od 14.září budeme používat již novou učebnici Project 4 (včetně pracovního sešitu).
Španělský jazyk Vyslovuje a čte nahlas plynule a foneticky správně jednoduché texty složené ze známé slovní zásoby. Čtení autentických těxtů, změny pravopisu s ohledem na výslovnost.
Matematicko fyzikální základ Upravuje výrazy určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů opakování úprav algebraických výrazů, opakování práce se zlomky a rovnicemi. Lomené výrazy - zavedení pojmu, podmínky řešitelnosti.
Svět přírody Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků. Uvede na základě pozorování význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj a udržení života na Zemi. Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Geologický vývoj, práce s geologickou mapou ČR. Význam podnebí a vliv počasí pro život organismů. Chemické prvky a chemické sloučeniny. Opakování, dokončení tématu půdy z minulého škol. roku
Člověk a společnost Žák přiměřeně uplatňuje svá práva a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. Žák rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. Žák lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo podoba demokracie po první světové válce krajské členění České republiky
Estetická výchova vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjáření a jejich vztahů. linie, tvary, textury, světlostní a barevné kvality
Kultura ducha a těla využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách hudební aktivity
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. herní kombinace v košíkové začleněno průřezové téma: osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - sebepoznání a sebepojetí
Člověk a svět práce Posoudíš své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. práce s přehledy středních škol - výstup bude naplňován v celém hodnotícím období září- říjen, žáci budou podle předem zadaných kritérií prezentovat jednotlivé střední školy.