| Český jazyk a literatura |
Čteš s porozuměním věty a krátké texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Odůvodňuješ a píše správně velká písmena na začátku věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena na začátku věty)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) |
technika čtení jednoduchých textů, znalost orientačních prvků v textu
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev, automatizace psacího pohybu
velká písmena na počátku věty
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. |
| Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Orientuješ se v číselné řadě do 20. užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose.
Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Umíš hodiny a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Vhodně jednáš při řešení nepříjemných situací. Víš, jak se chovat při setkání s cizími lidmi. (chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná.
Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času)
Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky)
Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým)
Všímáš si na druhých jejich dobrých vlastností. (si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých)
Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy a podílíš se na jejich dodržování. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel)
Chápeš a respektuješ odlišnosti mezi lidmi. (projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, k jejich přednostem i nedostatkům) |
čtení a zápis čísel do 18
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 18, značky <, >, =
číselná osa
zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 18
číselná řada
pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi
sčítání a odčítání v oboru 0 - 18 s přechodem přes desítku
orientace v čase (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá); běžně používané časové jednotky (rok, měsíc, týden, den)
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
základní změny v přírodě v průběhu roku
zásady bezpečné komunikace
pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím
zájem o druhé
úcta a respektování
vztahy ke druhým lidem
základní pravidla chování a jejich smysl
odlišnosti mezi lidmi |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, Komunikace - komunikace v různých situacích (řešení konfliktů, vyjednávání, žádost apod.)
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech. |
| Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Zapojuješ se do hudebních her. (rytmizuje a melodizuje jednoduché texty)
Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.)
Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) |
rozvoj hlavového tónu
správné dýchání
zpěv dosud naučených písní
hudební hry
hra na tělo
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba
hra s barvou
experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
atletika: vytrvalostní běh 5 - 10 minut, rychlý běh 20 - 50 m, skok daleký (spojení rozběhu a odrazu), hod míčkem z místa a z rozběhu
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost
pozorování |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj rytmického cítění.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. |