Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 12.05.2025 do 23.05.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš s porozuměním věty a krátké texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Odůvodňuješ a píše správně velká písmena na začátku věty. (odůvodňuje a píše správně velká písmena na začátku věty) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) technika čtení jednoduchých textů, znalost orientačních prvků v textu úhledný, čitelný a přehledný písemný projev, automatizace psacího pohybu velká písmena na počátku věty návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Orientuješ se v číselné řadě do 20. užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose. Sčítáš a odčítáš do 20 s přechodem přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Umíš hodiny a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Vhodně jednáš při řešení nepříjemných situací. Víš, jak se chovat při setkání s cizími lidmi. (chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná. Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času) Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky) Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny  základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým) Všímáš si na druhých jejich dobrých vlastností. (si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých) Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy a podílíš se na jejich dodržování. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel) Chápeš a respektuješ odlišnosti mezi lidmi. (projevuje toleranci k přirozeným odlišnostem spolužáků i jiných lidí, k jejich přednostem i nedostatkům) čtení a zápis čísel do 18 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 18, značky <, >, = číselná osa zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 18 číselná řada pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi sčítání a odčítání v oboru 0 - 18 s přechodem přes desítku orientace v čase (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá); běžně používané časové jednotky (rok, měsíc, týden, den) řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají  základní změny v přírodě v průběhu roku zásady bezpečné komunikace pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím zájem o druhé úcta a respektování vztahy ke druhým lidem základní pravidla chování a jejich smysl odlišnosti mezi lidmi  Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů Osobnostní a sociální výchova, Komunikace - komunikace v různých situacích (řešení konfliktů, vyjednávání, žádost apod.) Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech.
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Zapojuješ se do hudebních her. (rytmizuje a melodizuje jednoduché texty) Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.) Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) rozvoj hlavového tónu správné dýchání zpěv dosud naučených písní hudební hry hra na tělo různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály atletika: vytrvalostní běh 5 - 10 minut, rychlý běh 20 - 50 m, skok daleký (spojení rozběhu a odrazu), hod míčkem z místa a z rozběhu pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost pozorování Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj rytmického cítění. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.