| Český jazyk a literatura |
Čteš malá tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Čteš s porozuměním věty a krátké texty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev)
Seřadíš obrázky a vytvoříš z nich jednoduchý příběh. (seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vytvoří podle nich jednoduchý příběh) |
písmena abecedy (rozpoznávání malých tiskacích písmen), technika čtení slov
technika čtení jednoduchých vět a textů, Molekuly čtení
čtení s porozuměním - porozumění zadání
psací písmo, úhledný, čitelný a přehledný písemný projev - t, J, j
návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce
vypravování podle obrázků, jednoduchá osnova příběhu, spojování obsahu textu s ilustrací |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. |
| Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ krychli, kouli. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa)
Máš základní znalosti o lidském těle a víš, jak pečovat o své zdraví. (uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle.
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) |
číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 20
čtení a zápis čísel do 20
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 20, značky <, >, =
sčítání a odčítání v oboru do 20
režim dne (časová osa), režimové návyky, čištění zubů - centra aktivit
základní změny v přírodě v průběhu roku - jarní příroda se probouzí |
|
| Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) |
písnička: Jaro dělá pokusy.
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost - týmové hry
atletika: skok vysoký (spojení rozběhu a odrazu) |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - posouvání vlastních limitů. |