Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 18.11.2024 do 06.12.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura * uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla. * uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. * zařadí český jazyk do jazykové rodiny (indoevropské jazyky, slovanské jazyky) * rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní její užití * dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. * odlišuje spisovný a nespisovný projev * tvoří vlastní texty * vnímání, tvorba a reprodukce textu; reprodukce a intepretace - pravidla interpretace * staroslověnské písemnictví, latinky a česky psaná literatura českých autorů * vrstvy jazyka (spisovného a nespisovného) * nadnářečí a nářečí kroniky eposy v Evropě
Anglický jazyk Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. porozumění obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům vyprávění a popis jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Španělský jazyk Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • představování a popis sebe, jednotlivých členů rodiny a přátel Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa TENER a HACER. Tázací zájmena, tvorba otázky. Slovní zásoba: rodina + popis postavy. Slovesa SER a ESTAR a jejich užití. hra Quién es, opakovací test na slovíčka
Německý jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • výběr, seřazení, doplňování odpovědí • vykonávání jednoduchých činností • představování sebe a členů rodiny • sdělení informací, popis skutečností Časování pravidelných sloves - procvičování. Číslovky 1 až 100. Slovesa "haben" a "sein". Téma: Ich und meine Familie.
Matematicko fyzikální základ analyzuje základní vlastnosti těles; odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru; řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem; pracuje s měřítkem map určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici základní tělesa a výpočet jejich objemu (krychle, kvádr); poměr dělení celku na části v daném poměru; měřítko druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, třecí síla, otáčivé účinky síly, výpočet tlaku (seznámí se s zněním Newtonových zákon, měření síly)
Svět přírody porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. stavba a funkce těla, orgánových soustav - plazi rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem - plazi rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů - plazi projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí - plazi
Člověk a společnost Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. • Sámova říše, Velká Morava • románské umění a vzdělanost, románské památky • čtení z mapy, práce s textem • jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě
Estetická výchova Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků kresba, malba, koláž, volba výtv. prostředků s ohledem na požadovaný est. dojem z díla práce na novinách věnovaných osobnostem a dílům zásadních výtvarníků
Informační a komunikační technologie V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. Používá opakování, větvení programu a proměnné • vytvoření programu • opakování • podprogramy" • cykly, podmíněné cykly • proměnné
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. přehazovaná, doplňkové sporty
Člověk a svět práce *dodržuje zásady hospodárnosti * vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi * zváží nezbytnosti jednotlivých osobních a rodinných výdajů *sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje rozpočet domácnosti skupinová práce