| Český jazyk a literatura |
* uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla. * uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele.
* zařadí český jazyk do jazykové rodiny (indoevropské jazyky, slovanské jazyky)
* rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní její užití
* dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci.
* odlišuje spisovný a nespisovný projev
* tvoří vlastní texty |
* vnímání, tvorba a reprodukce textu; reprodukce a intepretace - pravidla interpretace
* staroslověnské písemnictví, latinky a česky psaná literatura českých autorů
* vrstvy jazyka (spisovného a nespisovného)
* nadnářečí a nářečí |
prezentace napsaných textů na zadané téma |
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět
psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
|
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
porozumění významu slov, slovním spojením a větám
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – komunikace |
Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa TENER a HACER. Tázací zájmena, tvorba otázky. Mexický svátek Día de los muertos. Slovní zásoba: rodina + popis postavy. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
Výběr, seřazení, doplňování odpovědí.
Vykonávání jednoduchých činností.
Představování sebe a členů rodiny.
Sdělení informací, popis skutečností" |
Časování pravidelných sloves.
Číslovky 1 až 20.
Tvorba otázek.
Pořádek slov ve větě.
Téma: Meine Hobbys |
| Matematicko fyzikální základ |
formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic
využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů
analyzuje základní vlastnosti těles;
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; |
slovní úlohy
hustota látek, ztah mezi hmotností, hustotou a objemem, chování pevného tělesa v tekutině
základní tělesa a výpočet jejich objemu (krychle, kvádr); |
|
| Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci, plazi)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (obojživelníci, plazi)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (obojživelníci, plazi)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (obojživelníci, plazi) |
|
| Člověk a společnost |
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech.
Objasní potřebu tolerance
ve společnosti. |
• rysy východoevropského, západoevropského a islámského kulturního okruhu
• Sámova říše, Velká
Morava
• společenská tolerance
a intolerance |
|
| Estetická výchova |
Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů.
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků
výtvarné umění a jeho proměna v různých historických kontextech
výběr a kombinace výtvarných technik s ohledem na požadovaný účel a plánovaný efekt výtvarného sdělení |
|
| Informatika |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy"
• cykly, podmíněné cykly
• proměnné (7. ročník) |
|
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
přehazovaná, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
*dodržuje zásady hospodárnosti * vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi * zváží nezbytnosti jednotlivých osobních a rodinných výdajů *sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje |
rozpočet domácnosti; typy rozpočtu |
skupinová práce na delším projektu |