Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 04.11.2024 do 15.11.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura * uceleně reprodukuje přečtený text, popisuje jednoduše strukturu a jazyk literárního díla, vlastními slovy interpretuje smysl díla. * uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. * zařadí český jazyk do jazykové rodiny (indoevropské jazyky, slovanské jazyky) * rozlišuje spisovný jazyk, nářečí a obecnou češtinu a zdůvodní její užití * dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. * odlišuje spisovný a nespisovný projev * tvoří vlastní texty * vnímání, tvorba a reprodukce textu; reprodukce a intepretace - pravidla interpretace * staroslověnské písemnictví, latinky a česky psaná literatura českých autorů * vrstvy jazyka (spisovného a nespisovného) * nadnářečí a nářečí prezentace napsaných textů na zadané téma
Anglický jazyk Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou
Španělský jazyk Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. porozumění významu slov, slovním spojením a větám PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – komunikace Členové rodiny- jejich pojmenování, věk, zaměstnání. Přídavná jména popisná. Slovesa TENER a HACER. Tázací zájmena, tvorba otázky. Mexický svátek Día de los muertos. Slovní zásoba: rodina + popis postavy.
Německý jazyk Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Výběr, seřazení, doplňování odpovědí. Vykonávání jednoduchých činností. Představování sebe a členů rodiny. Sdělení informací, popis skutečností" Časování pravidelných sloves. Číslovky 1 až 20. Tvorba otázek. Pořádek slov ve větě. Téma: Meine Hobbys
Matematicko fyzikální základ formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení praktických problémů analyzuje základní vlastnosti těles; odhaduje a vypočítá objem a povrch těles; slovní úlohy hustota látek, ztah mezi hmotností, hustotou a objemem, chování pevného tělesa v tekutině základní tělesa a výpočet jejich objemu (krychle, kvádr);
Svět přírody porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí. stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci, plazi) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (obojživelníci, plazi) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (obojživelníci, plazi) projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (obojživelníci, plazi)
Člověk a společnost Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti. Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Objasní potřebu tolerance ve společnosti. • rysy východoevropského, západoevropského a islámského kulturního okruhu • Sámova říše, Velká Morava • společenská tolerance a intolerance
Estetická výchova Vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. kulturní a historická podmíněnost výtvarných prostředků výtvarné umění a jeho proměna v různých historických kontextech výběr a kombinace výtvarných technik s ohledem na požadovaný účel a plánovaný efekt výtvarného sdělení
Informatika V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. Používá opakování, větvení programu a proměnné. • vytvoření programu • opakování • podprogramy" • cykly, podmíněné cykly • proměnné (7. ročník)
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. přehazovaná, doplňkové sporty
Člověk a svět práce *dodržuje zásady hospodárnosti * vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi * zváží nezbytnosti jednotlivých osobních a rodinných výdajů *sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede její možné hlavní příjmy a výdaje rozpočet domácnosti; typy rozpočtu skupinová práce na delším projektu